Liên hệ số di động/zalo: 0979766122 NGUYEN QUANG ANH Hỗ trợ cho tôi theo Số tài khoản: 0979766122 Vietinbank thành phố Bắc Giang
Thứ Bảy, 13 tháng 8, 2016
Công bố 200 yếu tố Google xếp hạng từ khóa - Đại lý Sơn Ngọc Tú
https://www.facebook.com/sonngoctu98/?fref=ts
Dưới đây là kết quả từ một nghiên cứu được SEOmoz tiến hành, nghiên cứu này thăm dò ý kiến của cácchuyên gia SEO và yêu cầu họ đánh giá tầm quan trọng của các yếu tố khác nhau trên bảng xếp hạng. Dựa vào các yếu tố này chúng ta có thể tự học SEO một cách dễ dàng.
3. Từ khóa có trong tên miền gốc (ví dụ keyword.com).
4. Từ khoá có ở bất cứ nơi nào trong thẻ H1.
5. Từ khóa có trong liên kết nội bộ nội bộ.
6. Từ khoá có trong backlink.
7. Từ khóa xuất hiện khi mở đầu thẻ H1
8. Từ khoá xuất hiện trong 50-150 từ đầu tiên.
9. Từ khoá có trong Subdomain.
10. Từ khóa có trong URL Profile.
11. Từ khóa có trong URL Folder.
12. Từ khóa có trong các thẻ tiêu đề khác (h2 - h6).
13. Từ khoá có trong thẻ Alt (hình ảnh).
14. Từ khoá được lặp lại trong các văn bản HTML.
15. Từ khoá có trong Tên ảnh (ví dụ keyword.jpg)
16. Từ khoá có trong thẻ in đậm.
17. Mật độ từ khoá theo công thức (# Từ khóa ÷ Tổng)
18. Từ khoá có trong MARC Danh sách các trang.
19. Từ khoá có trong tham số truy vấn của trang.
20. Từ khoá có trong thẻ in nghiêng.
21. Từ khóa có trong Meta Description Tag.
22. Từ khoá có trong phần mở rộng tập tin trên trang.
23. Từ khoá có trong thẻ comment trong HTML.
24. Từ khoá có trong Keywords Meta Tag.
II. Yếu tố không phải từ khóa
2. Trang web phải luôn được làm mới.
3. Sử dụng liên kết nội.
4. Lịch sử thay đổi nội dung
5. Sử dụng link out trên trang.
6. Tham số truy vấn trong URL so với Định dạng URL tĩnh.
7. Tỷ lệ của code/ văn bản trong HTML.
8. Sự tồn tại của thẻ Meta Description.
9. HTML Validation đạt chuẩn W3C
10. Sử dụng của các yếu tố Flash (hoặc các plug-in nội dung)
11. Sử dụng quảng cáo trên trang
12. Sử dụng Google AdSense (cụ thể) trên trang
III. Xếp hạng Google dựa trên liên kết
2. Liên kết phổ biến (số lượng + chất lượng)
3. Đa dạng của các nguồn liên kết.
4. Trang web đáng tin cậy
5. Trao đổi liên kết.
6. Sự khác biệt so với các nguồn liên kết bên ngoài
7. Từ khoá Tập trung vào Anchor Text từ các liên kết nội bộ
8. Vị trí của thông tin trong hệ thống trang web.
9. Phổ biến liên kết trong liên kết nội bộ.
10. Số lượng và chất lượng của Liên kết Nofollow
11. Tỷ lệ phần trăm Liên kết follow và nofollowed trên trang
IV. Các yếu tố xếp hạng dựa trên liên kết cơ bản
2. Link phổ biến của Domain
3. Liên kết đa dạng dựa trên số lượng/nhiều tên miền gốc liên kết
4. Liên kết từ các nguồn uy tín, có cùng chủ đề.
5. Thời gian phát triển / sự thiếu hụt của liên kết đến Domain
6. Liên kết từ tên miền với truy cập bị hạn chế (edu, gov, mil)
7. Tỷ lệ phần trăm Dofollow vs Nofollowed tới Domain
V. Các yếu tố xếp hạng không dựa trên liên kết cơ bản
2. Sử dụng liên kết đến các trang web có uy tín / Pages
3. Đăng ký tên miền dài hạn
4. Đăng ký tên miền đã có lịch sử ( nó đã đăng ký được bao lâu)
5. Thời gian vận hành của Server/Hosting
6. Thông tin Hosting (host trên máy chủ / c-block)
7. Đăng ký tên miền hoặc thay đổi Quyền sở hữu
8. Bao gồm những tin tức từ Domain của trang Google News
9. Sử dụng XML Sitemap (s)
10. Quyền sở hữu tên miền (người đăng ký và lịch sử của họ)
11. Đăng ký tên miền với Google Local
12. Tên miền "khuyến khích" (trích dẫn văn bản của tên miền)
13. Bao gồm những tin tức từ Domain của trang Google Blog Search
14. Trích dẫn / tài liệu tham khảo của các tên miền trong mục Yahoo!
15. Trích dẫn / tài liệu tham khảo của tên miền trong DMOZ.org
16. Trích dẫn / tài liệu tham khảo của tên miền trong Wikipedia
17. Sử dụng Feeds trên Domain
18. Trích dẫn / tài liệu tham khảo của tên miền trong Lii.org
19. Đăng ký tên miền với Google Webmaster Tools
20. Kích hoạt chức năng "tăng cường tìm kiếm hình ảnh " của Google
21. Sử dụng Giấy chứng nhận bảo mật trên Domain
22. Hiệu lực của thông tin được liệt kê từ tên miền đăng kí
23. Trích dẫn / tài liệu tham khảo của tên miền trong Google Knol
24. Sử dụng Công cụ Tìm kiếm của Google trên Domain
25. Sử dụng Google AdSense trên Domain
26. Sử dụng Google AdWords cho Quảng cáo đối với Domain
27. Alexa Rank Domain
28. Compete.com xếp hạng của Domain
29. Sử dụng Web Apps Hosted của Google trên Domain
VI. Xếp hạng Google dựa trên Social Media
2. Giới thiệu tên miền hoặc trang lên trang StumbleUpon
3. Giới thiệu tên miền hoặc trang lên trang Twitter
4. Giới thiệu tên miền hoặc trang lên trang LinkedIn
5. Giới thiệu tên miền hoặc trang lên trang Facebook
6. Giới thiệu tên miền hoặc trang lên trang MySpace
2. Lịch sử Click-Through Rate từ Tìm kiếm để trang trên tên miền này
3. Truy vấn Tìm kiếm cho tên miền hoặc thương hiệu Associated
4. Sử dụng Refinement Query Post-Click vào một kết quả tìm kiếm
5. Trung bình "Thời gian trên Trang"
6. Dữ liệu từ Google SearchWiki các bầu chọn, xếp hạng, bình luận
7. Các tài liệu tham khảo / Liên kết đến tên miền trong email Gmail
VIII. Geo-Nhắm mục tiêu theo yếu tố:
2. Ngôn ngữ của nội dung được sử dụng trên trang web
3. Liên kết từ các miền khác mục tiêu đến Quốc gia / Vùng
4. Vị trí Địa lý địa chỉ IP máy chủ của tên miền
5. Nhắm mục tiêu theo kỹ sư của Google.
6. Geo-Mục tiêu theo hướng dẫn của Google Webmaster Tools
7. Đăng ký trang web với Google Local Quốc gia / Vùng
8. Địa chỉ trong Nội dung văn bản On-Page
9. Địa chỉ bên đại diện đăng ký Domain
10. Vị trí Địa lý người truy cập vào trang web
11. Geo-Tagging trang thông qua Meta Data
Các yếu tố ảnh hưởng tiêu cực đến thứ hạng trang web trên Google
2. Liên kết với những Web Spam
3. Liên kết có được do mua bán chứ không phải liên kết tự nhiên
4. Tên miền có chứa số lượng lớn các link của Web Spam
5. Tên miền không kiếm được những link có độ trusted cao
X. Yếu tố xếp hạng (không nên làm)
2. Liên kết mua từ những liên kết môi giới
3. Liên kết từ trang Web Sites Spam / Pages
4. Dấu User Agent
5. Server downtime thường xuyên & không thể truy cập được
6. Sử dụng những text ẩn / nền
7. Liên kết từ các tên miền tới các Web Sites Spam / Pages
8. Lặp đi lặp lại quá nhiều cùng một Anchor Text Trang
9. Che dấu Địa chỉ IP
10. Ẩn văn bản bên ngoài khu vực trang hiển thị
11. Chứa quá nhiều tham số động trong URL
12. Quá nhiều links từ các website trong cùng vùng địa chỉ IP
13. Chiến dich Bait-and-Switch (301’ing một phần triệu trang...)
14. Nhồi nhét từ khóa trong các văn bản On-Page
15. Ẩn văn bản bằng CSS (display: none) Styling
16. Nhồi nhét từ khóa trong các Tiêu đề Tag
17. Nhồi nhét từ khóa trong URL
18. Liên kết thu từ thao tác Widget / Badge Chiến dịch
19. Dấu đoạn JavaScript / Rich Detection
20. Che đậy bị phát hiện bởi Cookie
21. Liên kết mua từ những Thư mục chất lượng thấp
22. Quá nhiều liên kết từ các trang web cùng chủ đăng kí sở hữu
23. Liên kết Trang Web Sites Spam / Pages
24. Liên kết đến Domain Web Sites Spam / Pages
25. Liên kết có được từ các chiến dịch Viral Marketing
26. Cloaking Che đậy nội dung với người dùng.
27. Lạm dụng Tối ưu hóa Liên kết nội bộ Anchor trong văn bản
28. Liên kết từ những anchor text nhảy cảm.
29. Liên kết mua từ những tên miền cũ & Chuyển hướng
30. URL quá dài
31. Sử dụng nhiều anchor text liên kết nội bộ trong Footers
32. Nhồi nhét từ khóa trong Meta Description Tag
33. Link Acquisition from Buying Domains and Adding Links
34. Việc sử dụng quá mức Nofollow trong Liên kết nội bộ.
35. Xây dựng liên kết từ các forum (chữ kí, profile, vv…)
36. Title Tag quá dài
37. Nhồi nhét từ khóa trong Keywords Meta Tag
Thứ Sáu, 12 tháng 8, 2016
Mầu sơn nhà đẹp năm 2016
Dịch vụ san lấp mặt bằng tại huyện Tân Yên tỉnh Bắc Giang
Địa chỉ: thôn Cầm - xã An Dương - huyện Tân Yên - tỉnh Bắc Giang
Nhảy theo nhạc Ấn Đô
Thứ Tư, 10 tháng 8, 2016
Thứ Ba, 9 tháng 8, 2016
Gái xinh Bắc Giang
Thứ Tư, 3 tháng 8, 2016
Thứ Ba, 2 tháng 8, 2016
Chủ Nhật, 31 tháng 7, 2016
DẦU HẠNH NHÂN - 180ML
160.000 VNĐ
Sweet Almond Oil
Dầu hạnh nhân là một trong số ít các dầu cung cấp các acid béo thiết yếu Omega 3-6-9 với chỉ số acid không bão hòa/bão hòa thuộc nhóm cao nhất lên đến 9,7, dễ dàng hấp thu và dễ thấm vào da, không tạo độ nhờn. Hàm lượng omega 9: oleic acid 62%, omega 6: linoleic acid: 29%, omega 3 : linoleic acid 0,5%; palmitic acid 7%, stearic acid 2%. Dầu hạnh nhân có độ nhớt nhẹ nên rất phù hợp làm dầu massage, chăm sóc da, không để lại cảm giác nhờn khó chịu và dầu hạnh nhân không có mùi nên rất phù hợp để pha chế thêm các loại tinh dầu khác mà không bị nhiễm mùi dầu nền.
Thành phần: 100% nguyên chất đựng trọng Hũ thủy tinh 180ml
Công dụng: Chăm sóc da và tóc, giúp tóc mượt mà, chống khô trẻ ngọn, ngăn ngừa gãy rụng, làm mềm mịn và sáng da.
Cách dùng:
1. Nhỏ 1 lượng vừa đủ massage nhẹ nhàng da mặt hoặc body 30 phút hoặc giữ lâu hơn đến khi cần làm sạch.
2. Dùng lượng vừa đủ ủ lên chân tóc, dùng lược nhúng dầu chải đều các sợi tóc, ủ 15- 30 phút sau đó gội sạch lại.
3. Dưỡng môi: thoa 1 lớp mỏng chống nứt nẻ.
4. Làm dầu nền pha chế với các tinh dầu nguyên chất để tăng cường hiệu quả với tỷ lệ 5 phần tinh dầu nguyên chất/100 dầu nền hạnh nhân.
TRẦN THỊ QUYÊN
- Địa chỉ : 54 Đặng Thị Nho - Ngô Quyền - TP Bắc Giang - Tỉnh Bắc Giang
- Điện thoại: 0972 311 494
- Facebook: https://www.facebook.com/tranthi.quyen.9?pnref=story
Thứ Bảy, 30 tháng 7, 2016
Thứ Sáu, 29 tháng 7, 2016
Gà sạch Bắc Giang
Thứ Năm, 28 tháng 7, 2016
Thứ Tư, 27 tháng 7, 2016
Thứ Sáu, 22 tháng 7, 2016
Thứ Tư, 13 tháng 7, 2016
Thứ Tư, 14 tháng 10, 2009
Sanctions against Iran avoidable: Clinton
U.S. Secretary of State Hillary Clinton speaks at a news conference after she met with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov(R) in Moscow, capital of Russia, on Oct, 13, 2009. Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said on Tuesday that Russia and the United States have made considerable progress on a new nuclear arms reduction treaty.(Xinhua/Lu Jinbo)
Clinton was answering questions on international action over Iran's controversial uranium enrichment program at a press conference here on Tuesday.
The RIA Novosti news agency quoted her as saying: "We are not at that point (when sanctions are inevitable); it is not the conclusion to which we have already come."
She also reiterated the United States preferred that Iran work with the international community, represented through the format of "five plus one" (the five permanent United Nations Security Council members of the United States, Russia, China, Britain and France plus Germany).
Iran had every right to pursue a peaceful nuclear energy program, but it had no right to have nuclear weapons, said Clinton, adding that Russia agreed with the United States on that, according to the Interfax news agency.
Iran held talks with envoys from the "five plus one" group in Geneva on Oct. 1. During the talks, Iran's chief nuclear negotiator Saeed Jalili promised that Tehran would soon open its newly disclosed uranium enrichment facility near Qom to UN inspectors.
Western powers suspect Iran of attempting to build nuclear weapons, but Tehran says its nuclear program is aimed at generating nuclear energy for civilian purposes.
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said at the press conference that Russia and the United States "coincided" their views on the Iranian nuclear issue.
"We are not asking for anything from each other in the Iran issue because it would be ridiculous to ask for anything in an issue on which our positions coincide," said Lavrov.
In principle, Russia is "very reserved on sanctions, as they rarely produce results," said Lavrov.
Moscow has been calling for a diplomatic approach over further sanctions concerning Iran's nuclear program.
However, Russian President Dmitry Medvedev said during his trip to the United States in late September that "sanctions are not the best way to deal successfully with Iran, but if we run out of all other options, we could launch sanctions based on international law."
Prior to the meeting between Clinton and Lavrov, some media reports cited a senior U.S. State Department official under condition of anonymity as saying that the United States demanded Russian support for pressure on Iran should talks in the format of "five plus one" end in vain.
"The secretary (Clinton) will want to speak to Foreign Minister Lavrov and President Medvedev about what specific forms of pressure Russia would be prepared to join us and our other allies in if Iran fails to live up to its obligations," said the official.
Clinton also said at the press conference that Washington had no intention to either soften or harden sanctions against the Democratic People's Republic of Korea (DPRK) and she appreciated Russia's cooperation on the DPRK nuclear issue.
The U.S. secretary of state, who is on a two-day visit to Russia, is scheduled to meet the Russian president later on Tuesday.
VietNamNet/Xinhuanet
EU Commission wants to keep dumping penalties on Chinese, Vietnamese shoes
Four percent loan subsidy to continue through 2010
Cheap housing shortage hits lower incomes
For every 100 people who buy real estate, 40 per cent want to buy low-cost apartments, and 23 per cent want luxury apartments. |
BUSINESS IN BRIEF 13/10
WB lends 1.9 mln USD to Ca Mau power project
The World Bank has recently provided an additional loan of 1.9 million USD (42 billion VND) to Vietnam ’s southern-most province, Ca Mau, for a rural electrification project.
According to the Director of the Ca Mau Department of Industry and Trade, Le Minh Khoi, the financing will be spent to build an electricity grid spanning six communes of Khanh Hoa, Phu Thuan, Rach Cheo, Phu My, Vien An Dong and Dat Mui.
Once completed in September 2010, the project will provide electricity to a total of over 4,300 households.
The project will have a significant impact on people’s lives, helping thousands of households in remote and far-flung areas escape from the blurry light of oil lamps and thereby greatly improve their lives, said Nguyen Van Khai, head of the electricity management office at the provincial Department of Industry and Trade.
The total cost of the project is estimated at 52.6 billion VND, with the majority (42 billion VND) being funded by the WB and the remainder coming from the provincial budget. The WB’s no-interest loan has a 40-year period with a 10-year grace period.
This is the second loan that the bank has given to Ca Mau’s rural electrification project, following a previous grant of nearly 2 million USD in 2006.
Securities investors on trading floor
Construction firm expected to stir up IPO market
The Song Hong Corporation under the Ministry of Construction will make an initial public offering (IPO) of 30 million shares via the Hanoi Stock Exchange (HNX) on November 5.
Experts say with an initial price of 14,000 VND, shares of the Song Hong Corporation – a construction giant of a great number of realty, industrial and energy projects – are expected to stir up the gloomy IPO market.
Although the HNX-Index and the HOSE-Index are on the increase with the traded value of each session reaching trillions of VND, only 20 businesses have made their IPOs through the HNX and the Ho Chi Minh Stock Exchange (HOSE) so far this year.
Of the figure, HOSE organised six IPOs, a sharp drop from 16 last year. The number of IPOs organised by the HNX was also equivalent to one-third of last year’s total.
Securities experts said that without the participation of big businesses with strong trademarks, IPOs fail to attract investors, leading to unsuccessful IPOs or low IPO share prices.
In addition, sluggish transactions on unlisted markets prevent investors from pouring their investment into IPO to focus on the listed market.
Cassava exports double this year
Cassava has been listed as a key agricultural export, with the industry exporting 158,000 tonnes, worth a total value of 36 million USD in September.
“While other agricultural and forestry products have witnessed a down turn, the cassava industry has recently seen growth in both value and volume,” said Duong Long Tri, deputy head of IT and Statistics Centre under the Ministry of Agriculture and Rural Development.
Tri said that total cassava export volume in the first nine months of the year totaled 473 million USD, double the number in the same period last year.
Demand for cassava from importers has increased as it can be used to process feed and produce ethanol-blended petrol.
“As the third biggest ethanol-blended petrol producer in the world [following US and Brazil ], mainland China has huge demand for cassava. This market its recovering, so demand has increased,” said Tri.
It was estimated that China needs to import about 6.5 million tonnes of cassava per year, he said, adding: “ China is the biggest importer of Vietnamese cassava. It imports about 90 percent of Vietnamee export cassava volume.”
The other big importers of Vietnamese cassava include Taiwan and the Republic of Korea .
As demand has recently increased, cassava export prices have sharply risen.
In 2008, the average price of cassava was 3 million VND (165 USD) per tonne. It declined at the end of 2008 and at the beginning of 2009 it rose to 2 million VND (111USD) per tonne.
However, with the global economy recovering, cassava price has risen. At Sai Gon Port , cassava prices are now running at 180 USD to 195 USD per tonne.
According to the Ministry of Industry and Trade, the country can harvest about 8.1-8.6 million tonnes of cassava this year, a 0.3 million tonne improvement on last year.
Business strapped by tight banks
Companies and individuals in HCM City continue to face difficulties in accessing bank loans, even though many of them are willing to pay a higher interest rate.
Many local commercial banks have increased interest rates on some types of loans, and others have temporarily suspended offering of new loans.
Nguyen Thu Hien, who works at a major commercial bank’s transaction office in district 6, said that all loan applications were being considered carefully by bank managers.
“We give priority to old customers but we also are reducing their credit limit. We have to refuse applications for new loans,” Hien said.
Independent market watch-dogs said that local banks were restricting new loans because the central bank had asked them to ensure credit growth to no more than 30 percent to help ensure the security of the banking system and help prevent inflation.
In addition, under another new central bank policy, local financial institutions were asked to limit the use of short-term mobilised capital for medium-and long-term loans to ensure credit quality and reduce risks.
In particular, commercial banks can use only 30 percent of their short-term deposits for medium-and long-term loans.
Under the previous regulation, the banks could use up to 40 percent of their short-term mobilised capital for long-term loans.
The Vietnam Thuong Tin Commercial Joint-Stock Bank (Vietbank) has increased its lending interest rate from 14.5 percent annum to 15.5 percent.
The Asia Commercial Joint Stock Bank (ACB) has a new interest rate of 13.47 percent instead of 12.75 percent for real estate loans.
One bank customer, Huynh Thi Kim Hoa, said that she was waiting to hear from Vietbank about a 300 million VND (16,853 USD) loan to buy an apartment.
“At first, I was told that the new interest rate was 15.57 percent a year instead of last month’s 14.5 percent, and then I was required to wait for three days,” Hoa said.
Vietnam, China look towards 25 bln USD in trade by 2010
A delegation from the Ministry of Industry and Trade led by Minister Vu Huy Hoang is on a working visit to China from Oct. 11-14, to discuss measures to raise two-way trade to 25 billion USD by 2010.
The visit is to implement agreements signed in Hanoi last month at the first meeting of the Vietnam-China trade cooperation working group under the economic-trade cooperation committee, and discuss detailed measures to reach the goal laid out by the two countries’ leaders of raising two-way trade to 25 billion USD by 2010 as well as finding ways to overcome obstacles and facilitate two-way trade.
At the talks with a Chinese delegation led by Chinese Minister of Commerce Chen Deming, the Chinese side agreed with Vietnam’s proposals on issues such as bilateral and multilateral trade, regional and bilateral cooperation in industry and investment, and the two ministries’ joint participation in Vietnam-China Friendship Year 2010 as well as all-around cooperation.
While in China, the Vietnamese delegation made a tour of Chinese companies managing projects which are involved in electricity, construction, metallurgy and paper in Vietnam.
VIB meets yearly targets ahead of schedule
The Vietnam International Commercial Joint Stock Bank (VIB) racked up a nine-month, pre-tax profit of 124 percent of its yearly plan and double last year’s figure, fulfilling yearly targets three months before schedule.
VIB also made headway in capital mobilisation and granting loans. The bank’s total capital mobilised during the period was more than 44 trillion VND or 99 percent of its yearly target, representing a year-on-year increase of 38 percent.
Its total loans outstanding were 25.5 trillion VND, equivalent to 103 percent of the yearly plan and up 29 percent compared to 2008’s correspondent period.
The rate of controlled bad debts was kept low, about 1.5 percent of the total.
In October, the bank plans to offer 20 million shares at a face value of 10,000 VND per share in order to increase its chartered capital to 2.4 trillion VND from the current 2.2 trillion VND.
Early last month, VIB kicked off its overall business strategy in the 2009-2013 period through the launch of a trademark strategy and a new logo with the “Devoted Bank” slogan.
Under the overall strategy, in the next five years, the bank will offer new products and services to clients with focusing on products for individuals and small- and medium-sized enterprises.
As one of the leading commercial joint stock banks in Vietnam , the bank has performed well in recent years, doubling its growth annually.
VIB was ranked second among four leading Vietnamese banks in Moody’s August assessment of banks’ financial strengths.
VietNamNet/VNA
Big C and Dutch Lady duke it out over box milk price
On October 7, the first day of of a two week sale featuring ‘never before seen low prices,’ customers crowding into the Big C supermarkets were surprised by a notice at the entrance: “Dutch Lady refuses to provide products to us.” Big C had distributed leaflets promising customers who bought two packages each of four 180 milliliter boxes of Dutch Lady Milk for 16,400 dong would receive a kid-sized 110 milliliter package of milk gratis. Further, they could present their cash register receipt showing purchase of two cartons and later receive yet another kid-sized milk package. One of the free packages was provided by Big C, not Dutch Lady. Duong Quynh Trang, Big C’s external affairs director of Big C, told Tuoi Tre newspaper that the supermarket has prepared for the sale promotion programme for several months, negotiating with suppliers in order to get the best prices. However, a few days before the promotion campaign was launched, Friesland Campina Vietnam (FCV) suddenly refused to provide products for sale, saying that the supermarket’s plan amounted to ‘dumping’ its products. According to Tran Quoc Huan, in charge of marketing for FCV, Big C had agreed with his company not to sell the four-box packages for less than 16,200 dong. FCV agreed also to give one 110 ml box free to those customers who purchase eight cartons of Dutch Lady milk. “Big C’s unilateral decision to give away one additional 110 ml box of milk makes the cost of the Dutch Lady Milk to the customer even less than the price Big C pays us for it. That violates the contract it signed with FCV.” That, Huan emphasized, would cause FCV difficuty with other retailers. Elsewhere, every four box package of Dutch Lady milk is selling at 16,400-16,800 dong. The Big C promotion would induce customers will rush to Big C to purchase milk, to the disadvantage of FCV’s other partners. Friesland Campina Meanwhile, Big C insists that it has respected the agreement between the two parties. To provide the second 110 ml ‘free box,’ Big C said, it was using its marketing fund to ‘give a gift’ to customers. “We clearly point out that the gift is given by the supermarket. Therefore, it cannot be construed to mean we’re reducing the sale price,” a Big C representative said. On October 9, Dutch Lady milk on the shelves at Big C was seen quoted at 16,800 dong per four cartons, the ‘normal price.’ Who is right? Both sides lose in such a situation, points out a marketing expert. When the supplier refuses to provide products, it will see sales fall. The retailer’s reputation will be hurt when it cannot fulfill an advertising promise. He said that in this case, Big C can’t be accused of breaking its commitment. Technically, at least, it did not try to sell the milk at a price below its promise to the supplier. (The expert conceded that giving gifts is a way of reducing the de facto sale price.) A lawyer consulted by Tuoi Tre agreed that that it is impossible to accuse Big C of dumping products, because the two parties agreed on the sales price and Big C does not violate its commitment on the sales price. According to Vietnamese law, in a sales promotion the price of a good may be reduced to as low as 50 percent of its pre-sale price. No good may be offered ‘on sale’ for more than 90 days each year, and no ‘sale’ may last more than 45 days. VietNamNet/TT |
Retail premises get more expensive with Tet sale season coming
Processing plants fear shortage of African raw cashews
Africa
African cashew producers have decided that it is time to follow
Though the number of cashew nut processing plants has been increasing in
For many years, Vietnamese processors have had to import 40 percent of the raw nuts needed from
Where will
Some 14 African nations grow and export cashew nuts. In East Africa about 25 percent of the production is processed locally, but in
Nong Nghiep comments that the most practical way for the Vietnamese cashew industry to avoid being squeezed would be to make direct investments in
In other words, the Vietnamese cashew industry would imitate many industries in advanced countries by ‘going up the value chain.’ They would make finished products and get higher added value instead of making semi-processed products as at present.
However, Vietnamese businessmen hesitate to invest in African facilities. A problem lies in the fact that Vietnamese processors are now only halfway up the ‘value chain’ themselves, exporting semi-processed nuts to Chinese, European and US processing companies that roast and market the nuts.
Be quick or die
Oltrema, an Indian company, was at the African cashew conference, offering cashew nut processing equipment and taking many orders. The Indians have been aware of the changing viewpoint of the African cashew producers who provide them 80 percent of the raw nuts they use.
Already several Indian cashew processing and export groups have established processing plants in
Nong Nghiep comments that it is high time for Vietnamese enterprises to start investing in African plants, for while Vietnamese enterprises have vacillated, the Indians have cemented their firm positions in the market.
VietNamNet/NNVN